충북도, 청년브랜드참여단 87명 현장 워크숍 개최. 사진/충북도
◆ 청남대서 첫 화합의 장 마련
충북도는 3일 청남대 영빈관에서 '2025 충청북도 청년브랜드참여단' 현장 워크숍을 개최했다.
이날 워크숍에는 도내 대학생과 지역 청년 87명이 참석했다. 참여단은 한국교통대, 건국대, 중원대, 청주대, 충북대, 충북도립대 학생들로 구성됐다.
◆ 2023년 출범, CI·캐릭터 개발
충청북도 청년브랜드참여단은 2023년 출범했다. 참여단은 충청북도 대표상징(CI)과 소통캐릭터 '치치비비'를 개발했다. 충북도청 미디어파사드 전시에도 참여했다.
올해 참여단은 충북의 관광지, 축제, 문화예술 공연, 도정 주요정책을 알리는 V로그 영상과 쇼츠, 카드뉴스를 제작하고 있다.
좌) 영빈관 외부, 중앙) 영빈관 내부, 우) 가을 축제 사진. 사진/충북도 제공
◆ 37팀 80여명, 첫 대면 교류
현장 워크숍에는 김영환 충청북도지사와 청년참여단, 지도교수가 참석했다. 참여증서 수여식과 충북 브랜드 정책 설명이 진행됐다. 청남대 가을 축제 홍보 V로그 영상 촬영도 이어졌다.
이번 워크숍은 37팀 80여 명이 팀별 활동을 하다가 처음으로 한자리에 모였다. 대학 간, 선후배 간 교류와 소통의 자리가 마련됐다.
◆ "창의적 생각을 행동으로"
김영환 지사는 "전국 최초로 만들어진 청년브랜드참여단은 적극 행정의 모범사례"라며 "혁신적 실천은 단순한 아이디어를 넘어서는 실질적 실행이 중요하다"고 말했다.
오유길 충북도 정책기획관은 "참여단 의견을 반영해 내년부터 문화·예술, 관광, 농업, 산업 등 도정 정책 전반으로 활동을 확대할 예정"이라고 밝혔다. 그는 "청년의 경쟁력을 위해 다양한 교육과 도정 참여기회 제공을 위한 지원을 아끼지 않겠다"고 덧붙였다.
이우현 기자
아래는 위 기사를 '구글 번역'으로 번역한 영문 기사의 [전문]입니다. 영문 번역에 오류가 있을 수 있음을 전제로 합니다.
Chungbuk Province Holds On-Site Workshop for 87 Youth Brand Participants
Promoting Chungbuk Through Vlog and Shorts Production
◆ First Unity Event at Cheongnamdae
Chungbuk Province held an on-site workshop for the '2025 Chungcheongbuk-do Youth Brand Participation Group' at Cheongnamdae Guest House on the 3rd.
87 university students and local youth from the province attended the workshop. The participants consist of students from Korea National University of Transportation, Konkuk University, Jungwon University, Cheongju University, Chungbuk National University, and Chungbuk Provincial University.
◆ Launched in 2023, Developed CI and Character
The Chungcheongbuk-do Youth Brand Participation Group launched in 2023. The group developed Chungcheongbuk-do's representative symbol (CI) and communication characters 'Chichi and Bibi'. They also participated in the media facade exhibition at Chungbuk Provincial Office.
This year, the participants are producing vlog videos, shorts, and card news to promote Chungbuk's tourist sites, festivals, cultural and art performances, and major provincial policies.
◆ 37 Teams, 80 Members, First Face-to-Face Exchange
Governor Kim Young-hwan, youth participants, and supervising professors attended the on-site workshop. A participation certificate ceremony and explanation of Chungbuk's brand policy were conducted. Filming of promotional vlog videos for Cheongnamdae's fall festival followed.
This workshop brought together 80 members from 37 teams for the first time after conducting team activities. It provided an opportunity for exchange and communication between universities and between seniors and juniors.
◆ "Turn Creative Thoughts into Action"
Governor Kim Young-hwan stated, "The Youth Brand Participation Group, created first in the nation, is a model case of proactive administration," adding, "Innovative practice is important as it goes beyond simple ideas to actual implementation."
Oh Yu-gil, Chungbuk Province Policy Planning Officer, announced, "Reflecting the participants' opinions, we plan to expand activities to overall provincial policies including culture and arts, tourism, agriculture, and industry from next year." He added, "The province will spare no support in providing various education and opportunities for participation in provincial administration for the competitiveness of our youth."
Reporter Lee Woo-hyun