국문 기사
◆ 베를린서 현지 소비자 대상 홍보 행사 진행
충남도 독일사무소는 지난 22일(현지 시간) 독일 베를린에서 주독일한국문화원 주관 '김치의 날' 행사와 연계해 충남 전통주 홍보 행사를 개최했다. 행사는 현지 소비자를 대상으로 충남술의 맛과 특색을 직접 소개하고 유럽 시장 진출 가능성을 점검하는 자리였다. 양조장 8곳이 참여했으며 총 14개 제품이 소개됐다. 참여 양조장은 금산인삼주, 내국양조, 사곡양조원, 신평양조장, 왕주, 양촌양조, 예산사과와인, 해미읍성딸기와인이다.
◆ 전문 수입사 주도 워크숍, 300명 시음 확보
독일 유일의 한국 전통주 전문 수입·유통사 '소주할래(Soju Halle)'가 워크숍을 주관했다. 현지 참가자 60명 대상으로 충남술의 특징, 맛, 향, 제조 과정을 전문적으로 설명했다. 베를린 중심부 라이프치거 플라츠 홍보관에서는 현지 소비자 300여 명의 구체적인 시음 결과를 확보했다.
◆ 프랑크푸르트 행사 호응 토대 규모 확대
충남도는 지난달 25일 프랑크푸르트 한국영화제 현장에서 진행한 홍보 행사의 긍정적 반응을 바탕으로 베를린 행사 규모를 확대하고 프로그램을 강화했다. 도는 이번 행사 결과와 소비자 의견을 참여 양조장과 공유하고 제품별 보완점과 유럽 시장 대응 전략 수립에 활용할 계획이다. 정훈희 독일사무소장은 "독일에서 한식 인기가 빠르게 확산하면서 다양한 한국 전통주가 수입되기 시작했다"며 "충남술의 우수성을 알려 현지 인지도를 높이고 도내 양조기업 해외 판로 개척을 지원하겠다"라고 말했다.
최보경 기자
아래는 위 기사를 '구글 번역'으로 번역한 영문 기사의 [전문]입니다. 영문 번역에 오류가 있을 수 있음을 전제로 합니다.
Chungnam Traditional Liquor Targets European Consumers in Berlin
Provincial German Office Links Traditional Liquor Promotion to 'Kimchi Day' Event
◆ Promotion Event Held for Local Consumers in Berlin
The Chungnam Province German Office held a traditional liquor promotion event on November 22 (local time) in Berlin, Germany, in connection with the 'Kimchi Day' event organized by the Korean Cultural Center in Germany. The event introduced the taste and characteristics of Chungnam liquor directly to local consumers and examined the possibility of market entry into Europe. Eight distilleries participated, showcasing a total of 14 products. Participating distilleries included Geumsan Ginseng Liquor, Naeguk Brewery, Sagok Brewery, Shinpyeong Brewery, Wang Liquor, Yangchon Brewery, Yesan Apple Wine, and Haemi Fortress Strawberry Wine.
◆ Professional Importer-Led Workshop Secures 300 Tasting Participants
Soju Halle, Germany's only professional Korean traditional liquor importer and distributor, led the workshop. The company professionally explained the characteristics, taste, aroma, and production process of Chungnam liquor to 60 local participants. At the promotion center at Leipziger Platz in central Berlin, specific tasting results from approximately 300 local consumers were secured.
◆ Expansion Based on Frankfurt Event Response
Chungnam Province expanded the Berlin event scale and strengthened the program based on positive feedback from the promotion event held at the Frankfurt Korean Film Festival on October 25. The province plans to share the event results and consumer opinions with participating distilleries and use them to establish product improvement measures and European market response strategies. Jung Hoon-hee, director of the German Office, stated, "As Korean cuisine becomes increasingly popular in Germany, various Korean traditional liquors are beginning to be imported. We will raise local awareness of Chungnam liquor's excellence and actively support distilleries in the province to secure overseas distribution channels."
Reporter: Choi Bo-kyung