천안교육지원청, 저경력 특수교사 ... 개별화교육계획 배움자리. 사진/천안교육지원
국문 기사
◆5년차 이하 특수교사 대상 배움자리 개최
충청남도천안교육지원청은 7일 관내 5년차 이하 특수교사를 대상으로 배움자리를 운영했다. 교육장 차덕환은 이날 교육과정-개별화교육계획-수업-기록-평가 일체화를 주제로 연수를 진행했다.
◆개별화교육계획 실천 방안 모색
지경민 아산성심학교 수석교사는 진단평가 필요성과 적용 사례를 설명했다. 참가 교사들은 개별화교육계획이 형식적 문서가 아닌 학생의 앎과 삶을 연결하는 토대가 되어야 한다는 점을 공유했다. 저경력 특수교사들은 현장 어려움을 나누고 수석교사와 현장지원 방안을 논의했다.
◆교사 전문성 신장 지원 지속
차덕환 교육장은 "학생을 위한 배움은 교사 성장이 기반이 되어야 한다"며 "학생 특성을 바탕으로 전인적 발달에 영향을 줄 수 있도록 교사 전문성 신장을 적극 지원하겠다"고 밝혔다.
최보경 기자
[영문 기사]
아래는 위 기사를 '구글 번역'으로 번역한 영문 기사의 [전문]입니다. 영문 번역에 오류가 있을 수 있음을 전제로 합니다.
Cheonan Office of Education Strengthens Professionalism of Low-Experience Special Education Teachers
Training on integration of curriculum, instruction, and evaluation for special education teachers in jurisdiction held on the 7th
◆Learning Session for Special Education Teachers with 5 Years or Less Experience
Chungcheongnam-do Cheonan Office of Education held a learning session for special education teachers with 5 years or less experience in the jurisdiction on the 7th. Superintendent Cha Deok-hwan conducted training on the theme of integration of curriculum-individualized education plan-instruction-record-evaluation on this day.
◆Exploring Practical Plans for Individualized Education Plans
Ji Gyeong-min, master teacher at Asan Sungsim School, explained the necessity of diagnostic evaluation and application cases. Participating teachers shared the view that individualized education plans should serve as a foundation connecting students' knowledge and life, not formal documents. Low-experience special education teachers shared field difficulties and discussed on-site support plans with master teachers.
◆Continued Support for Teacher Professional Development
Superintendent Cha Deok-hwan stated, "Learning for students must be based on teacher growth" and "We will actively support teacher professional development to influence holistic development of students' lives based on their unique characteristics."
Reporter Choi Bo-kyung