홍성교육지원청, 2025 초등학교 생활기록부 관리 배움자리 운영. 사진/홍성교육지원청
◆ 행사 개최 및 목적
홍성교육지원청(교육장 임광섭) 11월 17일 홍성교육지원청 대회의실 개최 '2025 초등 학교생활기록부 관리 배움자리' 운영했다. 행사 관내 초등학교 학교생활기록부 담당교사 참여했다. 개정된 지침의 핵심 내용 이해와 공정하고 신뢰도 높은 기록 관리 방안 모색 위해 마련됐다.
◆ 연수 내용 및 특징
연수 학교생활기록부 개정 사항 중심으로 진행됐다. 작성 시 유의점, 학생 평가 및 기록 과정의 공정성 확보 방안 다양한 사례 함께 다뤘다. 특히 현장에서 마주하는 실제 어려움과 개선 방안 공유하며 교사들이 실무 즉시 적용할 수 있는 역량 강화 중점 뒀다.
◆ 기대 효과와 향후 계획
홍성교육지원청 이번 배움자리 통해 초등 교원 학교생활기록부 작성 전문성 강화하고, 정확하고 신뢰도 있는 학생 기록 문화 조성함으로써 공교육 신뢰도 높이는 데 기여할 것으로 기대하고 있다. 임광섭 교육장은 "학교생활기록부는 학생의 성장과 배움을 정확하게 담아내는 중요한 교육 문서"라며 "앞으로도 교원들이 변화하는 지침에 맞춰 기록 역량 높일 수 있도록 지속적인 연수와 지원 이어가겠다"고 말했다.
김한규 기자
아래는 위 기사를 '구글 번역'으로 번역한 영문 기사의 [전문]입니다. 영문 번역에 오류가 있을 수 있음을 전제로 합니다.
Hongseong Office of Education Strengthens Elementary Teachers' School Records Management Skills
Revised Guidelines Understanding·Fairness Assurance Methods...Participated by Elementary Teachers in the District
◆ Workshop Implementation and Purpose
Hongseong Office of Education (Superintendent Lim Kwang-seop) held the '2025 Elementary School Records Management Learning Workshop' on November 17 at the Hongseong Office of Education conference room. The workshop brought together school record administrators from elementary schools within the district. The workshop was designed to help teachers understand the core content of revised guidelines and develop fair and reliable student record management methods.
◆ Training Content and Characteristics
The training focused on revised provisions of school records management. Sessions covered key points for documentation, methods to ensure fairness in student assessment and record-keeping processes, using various case studies. Emphasis was placed on sharing real-world challenges and improvement strategies that teachers face in practice, enabling educators to apply learning directly to their work.
◆ Expected Outcomes and Future Plans
Hongseong Office of Education expects this learning workshop to strengthen elementary teachers' professional competency in writing school records and contribute to building accurate and reliable student documentation culture, thereby enhancing public education credibility. Superintendent Lim Kwang-seop stated, "School records are important educational documents that accurately capture students' growth and learning. Going forward, we will continue to provide ongoing training and support to help teachers enhance their record-keeping capabilities in accordance with changing guidelines."
Reporter Kim Han-gyu