
제천한방엑스포 행사장 전경
◆ 30일간 136만명 방문...목표의 89% 달성
2025제천국제한방천연물산업엑스포 조직위원회는 19일 30일간의 대장정을 마무리했다. 지난달 20일 개막 이후 19일 동안 비가 내리는 악조건 속에서도 관람객 136만명이 다녀갔다. 조직위가 목표한 152만명의 89% 수준이지만 이례적 가을장마를 이겨낸 성적표로 평가된다. 입장권 하나로 평일에 한 해 제한 없이 반복 입장할 수 있도록 한 것이 도움이 됐다. 이번 엑스포는 '천연물과 함께하는 세계, 더 나은 미래를 만나다'를 주제로 제천 한방엑스포 공원 일원에서 열렸다.
◆ 수출협약 482억원...32개국 4471명 바이어 참가
국내외 286개 기업이 참가한 이번 한방엑스포에서는 33건의 수출협약이 성사됐다. 482억원(3446만 달러) 규모의 수출협약이 체결되면서 목표 300억원을 훨씬 웃도는 성과를 거뒀다. 32개국 4471명의 바이어가 참가해 560건의 국내 유통상담과 758건의 해외 수출상담이 이뤄졌다. 음성 소재 천연물 화장품 기업 ㈜뷰니크는 캐나다 등 5개국에 75억원(540만 달러) 규모 수출길을 열었다. 산업관 현장 판매액은 27억원을 기록했다.
◆ 학술회의에 3700명 참여..."천연물산업 중심도시로 성장"
14회에 걸쳐 열린 천연물 학술회의에 국내외 전문가 3700명이 참여해 천연물산업의 연구성과와 미래 발전방향을 공유했다. 기존 한방과 바이오에 더해 천연물을 새 주제로 채택하면서 제천은 대한민국 천연물산업의 중심 도시로 자리매김했다. 국내 유명 뮤지션과 지역 문화예술 분야 예능인, 단체가 매일 다채로운 무대를 선사했다. 김창규 집행위원장(제천시장)은 "이번 엑스포는 바이오와 천연물 산업 패러다임을 전환하는 계기가 됐다"며 "제천은 명실상부한 천연물산업의 중심도시로 성장하게 될 것"이라고 밝혔다.
김한규 기자
영문 기사
아래는 위 기사를 '구글 번역'으로 번역한 영문 기사의 [전문]입니다. 영문 번역에 오류가 있을 수 있음을 전제로 합니다.
Jecheon Oriental Medicine Expo concludes 30-day journey...48.2 billion won export agreement achievement
1.36 million visitors despite 19 days of rain...Far exceeding 30 billion won target, proving central city of natural products industry
◆ 1.36 million visitors in 30 days...Achieving 89% of target
The 2025 Jecheon International Oriental Medicine and Natural Products Industry Expo Organizing Committee concluded its 30-day journey on the 19th. Despite adverse conditions with rain for 19 days since opening on the 20th of last month, 1.36 million visitors attended. Although it was 89% of the organizing committee's target of 1.52 million, it is evaluated as performing well given the unprecedented autumn rainy season. Allowing unlimited repeat entry on weekdays with one ticket helped. This expo was held at Jecheon Oriental Medicine Expo Park under the theme 'The World with Natural Products, Meeting a Better Future.'
◆ Export agreements worth 48.2 billion won...4,471 buyers from 32 countries participate
In this Oriental Medicine Expo with 286 domestic and international companies participating, 33 export agreements were concluded. Export agreements worth 48.2 billion won (34.46 million dollars) were signed, achieving results far exceeding the target of 30 billion won. With 4,471 buyers from 32 countries participating, 560 domestic distribution consultations and 758 overseas export consultations took place. Vunique Co., Ltd., a natural product cosmetics company based in Eumseong, opened export channels worth 7.5 billion won (5.4 million dollars) to five countries including Canada. On-site sales at the industrial pavilion reached 2.7 billion won.
◆ 3,700 participants in academic conferences..."Growing as central city of natural products industry"
In 14 natural product academic conferences, 3,700 domestic and international experts participated to share research achievements and future development directions of the natural products industry. By adopting natural products as a new theme in addition to existing oriental medicine and bio sectors, Jecheon established itself as the central city of Korea's natural products industry. Famous domestic musicians and local cultural arts entertainers and groups presented diverse stages daily. Executive Committee Chairman Kim Chang-gyu (Jecheon Mayor) said, "This expo became an opportunity to transform the bio and natural products industry paradigm," and "Jecheon will grow as a true central city of the natural products industry."
Reporter Kim Han-gyu