천안교육지원청, 특수교육 평가 나눔자리 개최 현장 사진/천안교육지원청

국문 기사

◆ 천안교육지원청 특수교육지원센터 성과 정리

충청남도천안교육지원청(교육장 차덕환)은 11월 24일 특수교육지원센터 직원을 대상으로 '2025학년도 특수교육 주요업무 평가 나눔자리'를 개최했다. 이번 행사는 2025학년도 특수교육 전반을 점검하고 직원 의견을 수렴해 2026학년도 운영 방향을 함께 수립하기 위해 마련됐다. 센터는 통합교육 지원 강화, 특수교육대상학생 맞춤형 지원 확대, 순회교육 및 특수교육 서비스 운영, 진로·직업프로그램 활성화 등 올해 주요 성과를 보고했다.

◆ 팀별 협의로 개선과제 도출

행사는 2025학년도 천안특수교육 주요성과 보고, 특수교육 팀별 의견 나눔, 2026학년도 천안 특수교육 주요 방향성 협의 순서로 진행됐다. 각 팀은 올해 추진한 활동과 개선 방안을 공유하는 협의 시간을 가졌다. 이를 통해 특수교육지원센터 실무 현황을 종합적으로 검토했다.

◆ 2026학년도 발전 과제 중심 논의

2026학년도 특수교육 운영 방향 협의에서는 특수교육지원센터 업무 효율성 증대, 학급 지원체계 고도화, 지역자원을 활용한 학생 맞춤형 지원, 특수교육 프로그램 개선 등을 중심으로 심화 논의를 진행했다. 차덕환 교육장은 "특수교육지원센터의 전문성과 협력이 특수교육대상학생 지원의 핵심 요소"라며 "이번 나눔자리가 2025학년도를 정리하고 2026학년도 천안 특수교육의 체계적 발전을 이끄는 계기가 되길 바란다"고 말했다.

최보경 기자

아래는 위 기사를 '구글 번역'으로 번역한 영문 기사의 [전문]입니다. 영문 번역에 오류가 있을 수 있음을 전제로 합니다.

Cheonan Office of Education Shares 2025 Special Education Outcomes···Establishes 2026 Development Strategy

Cheonan Office of Education Holds Special Education Performance Sharing Session···Discusses Next Year's Business Direction

◆ Cheonan Special Education Support Center Reviews Annual Achievements

The Cheonan Office of Education under Superintendent Cha Deokhwan held a '2025 Special Education Major Project Evaluation Sharing Session' on November 24 targeting Special Education Support Center staff. The event was organized to comprehensively review special education operations in 2025 and jointly establish 2026 operational directions by gathering staff opinions. The center reported major achievements including strengthened inclusive education support, expanded customized support for special education students, itinerant education and special education service operations, and activation of career and vocational programs.

◆ Team-Based Discussions Identify Improvement Tasks

The event proceeded in the order of reporting 2025 Cheonan special education major achievements, holding team-specific opinion sharing sessions, and discussing 2026 Cheonan special education major operational directions. Each team conducted discussion sessions sharing activities implemented this year and improvement measures. Through this process, special education support center operations were comprehensively reviewed.

◆ 2026 Development Tasks Take Center Stage in Discussions

In discussions on 2026 special education operational directions, in-depth discussions were conducted centered on enhancing special education support center operational efficiency, advancing classroom support systems, providing customized student support utilizing community resources, and improving special education programs. Superintendent Cha Deokhwan stated, "The expertise and collaboration of the Special Education Support Center are core elements in supporting special education students," adding, "I hope this sharing session becomes an opportunity to consolidate 2025 and lead systematic development of Cheonan special education in 2026."

Reporter Choi, Bo Kyung