충남교육청, 신규 학교장 50명 '청렸 지도력' 직무연수 실시. 사진/충남도교육
◆신규 학교장 50명 청렴 지도력 연수 참가
충남교육청은 신규 임용 학교장 50여 명을 대상으로 '소통과 공감으로 여는 청렴 지도력 직무연수'를 운영했다고 10일 밝혔다. 연수는 11월 3일부터 4일, 10일부터 11일까지 예산 스플라스 리솜에서 두 차례 진행됐다. 충남교육청은 학교 현장에 자율과 협력의 청렴 문화를 확산하기 위해 이번 연수를 마련했다. 프로그램은 총 15시간으로 구성됐다.
◆갤럽 강점 진단·갈등관리 등 실천형 과정 운영
연수는 청렴 인문학 특강, 갤럽 강점 진단과 지도, 갈등관리와 소통 지도력, 학교 감사 실무 사례 공유 등으로 구성됐다. 갤럽 강점 진단 프로그램은 교장들이 개인 강점을 파악하고 청렴 경영과 조직문화 혁신에 접목하는 과정으로 진행됐다. 천안가람중학교 공정희 교장은 "나의 강점을 구체적으로 확인했다"며 "청렴이 단순한 규정 준수가 아니라 신뢰의 지도력이라는 점을 깊이 느꼈다"고 말했다.
◆"청렴은 제도보다 관계에서 출발"
이영택 감사관은 "청렴은 제도보다 관계, 규정보다 공감에서 출발한다"며 "학교장이 공감과 배려의 지도력을 실천할 때 조직 신뢰가 높아지고 청렴 문화가 생활화된다"고 강조했다. 충남교육청은 학교 현장 중심의 청렴교육을 강화하고 교직원들이 자율적으로 실천할 수 있는 프로그램을 지원할 계획이다. 충남교육청은 이번 연수를 계기로 '함께 여는 청렴문화, 신뢰받는 충남교육' 실현을 위한 맞춤형 청렴 프로그램을 지속 확대한다.
최보경 기자
영문 기사
아래는 위 기사를 '구글 번역'으로 번역한 영문 기사의 [전문]입니다. 영문 번역에 오류가 있을 수 있음을 전제로 합니다.
Chungnam Office of Education Conducts Integrity Leadership Training for 50 New School Principals
Conducted for 50 newly appointed principals on November 3-4 and 10-11 at Yesan Splas Resom
◆50 New School Principals Participate in Integrity Leadership Training
The Chungnam Office of Education announced on the 10th that it operated 'Integrity Leadership Training through Communication and Empathy' for approximately 50 newly appointed school principals. The training took place twice at Yesan Splas Resom from November 3 to 4 and from November 10 to 11. The Chungnam Office of Education prepared this training to spread a culture of integrity based on autonomy and cooperation in schools. The program consisted of a total of 15 hours.
◆Gallup Strengths Assessment and Conflict Management Programs Operated
The training consisted of integrity humanities lectures, Gallup strengths assessment and coaching, conflict management and communication leadership, and sharing of school audit practical cases. The Gallup strengths assessment program proceeded as a process for principals to identify personal strengths and integrate them into integrity management and organizational culture innovation. Principal Kong Jeong-hee of Cheonan Garam Middle School said, "I specifically identified my strengths" and "I deeply felt that integrity is not simply compliance with regulations but leadership based on trust."
◆"Integrity Starts from Relationships Rather Than Systems"
Inspector Lee Young-taek emphasized, "Integrity starts from relationships rather than systems, and empathy rather than regulations," adding "When school principals practice leadership of empathy and consideration, organizational trust increases and the culture of integrity becomes part of daily life." The Chungnam Office of Education plans to strengthen school-centered integrity education and support programs that staff can voluntarily practice. The Chungnam Office of Education will continue to expand customized integrity programs to realize 'Opening Integrity Culture Together, Trusted Chungnam Education' based on this training.
Reporter Choi Bo-kyung