태안교육지원청, 초등 수업 혁신 배움자리 현장 사진/ 태안교육지원

국문 기사

◆ 배움자리 개요
충청남도태안교육지원청(교육장 지재규)은 10월 16일 관내 초등 신규 및 저경력 교사를 대상으로 ‘2025학년도 초등 수업 혁신 배움자리’를 운영했다. 이번 행사는 2022 개정 교육과정과 연계해 수업 방향을 모색하고 교사의 수업 설계 및 실천 역량을 강화하기 위해 마련됐다.

◆ 수업 사례 공유 및 참여 활동
배움자리에서는 ‘핵심 아이디어로 여는 개념기반 수업’을 주제로 실제 수업 사례를 공유했다. 강의를 진행한 교사는 2025학년도 충남수업혁신사례연구대회 1등급 수상자이며, 현장 경험을 바탕으로 개념 중심 수업의 설계와 운영 방안을 제시했다. 참여 교사들은 교육과정 핵심을 반영한 수업 실행 전략을 함께 고민하고 공유했다.

◆ 교육장 발언
지재규 교육장은 “이번 배움자리를 통해 교사들이 교육과정 본질을 이해하고 학생 중심 수업 설계에 자신감을 갖길 바란다”며, “앞으로도 교사의 전문성 신장을 위한 지원을 지속하겠다”고 말했다.

김한규 기자

영문 기사

아래는 위 기사를 '구글 번역'으로 번역한 영문 기사의 전문입니다. 영문 번역에 오류가 있을 수 있음을 전제로 합니다.

Taean Education Support Office Holds Learning Session for New and Early-Career Elementary Teachers

Subheadline

2025 School Year Lesson Innovation, Enhancing Teachers’ Lesson Planning and Execution Skills

◆ Overview of Learning Session
The Chungnam Taean Education Support Office (Superintendent Ji Jae-gyu) conducted the “2025 Elementary Lesson Innovation Learning Session” on October 16, 2025, for new and early-career elementary teachers. The session aimed to explore lesson directions linked to the 2022 revised curriculum and strengthen teachers’ lesson planning and implementation skills.

◆ Lesson Sharing and Participation
The session focused on “Concept-Based Lessons Guided by Core Ideas,” sharing actual classroom cases. The lecturer, a first-place winner of the 2025 Chungnam Lesson Innovation Case Study Competition, presented strategies for designing and operating concept-based lessons based on field experience. Participating teachers discussed and shared strategies for implementing lessons reflecting the core of the curriculum.

◆ Superintendent’s Remarks
Superintendent Ji Jae-gyu said, “We hope this learning session helps teachers understand the essence of the curriculum and gain confidence in designing student-centered lessons. We will continue supporting the professional development of teachers.”

Kim Han-gyu, Reporter