보덕중, 동문 지원에 보답하는 연말나눔 실천. 사진/보은교육지원청

국문 기사

◆ 기부금 마련과 나눔 실행

보덕중학교는 학생과 교직원이 2년간 진행한 4-H 활동으로 마련한 수익금 115만원을 활용해 학군 내 3개 면에 김 세트 90개를 기부했다. 기부 대상은 탄부면 30개, 마로면 30개, 장안면 30개씩이며, 각 지역의 도움이 필요한 가정에 전달될 예정이다. 정한진 교장은 "입학식과 졸업식 장학금 지급, 서울체험학습 지원 등 동문회의 지속적 지원에 대한 작은 보답"이라고 밝혔다.

◆ 4-H 활동으로 기부금 조성

보덕중학교 학생들은 교내 유휴지를 활용해 감자와 고구마를 재배했고 청계를 기르는 활동을 진행했다. 이 같은 체험 중심 교육을 통해 학생들은 협동과 상호 존중의 가치를 배웠다. 지도교사 정희범은 "작은 실천이지만 지역사회에 따뜻한 마음을 전하려 했다"고 전했다.

◆ 동문회와 함께하는 상생 모델

보덕중학교 동문회는 신입생과 졸업생 장학금, 학생 체험학습 후원 등으로 모교 발전을 지속 지원해왔다. 학교는 이러한 헌신에 보답하고 지역사회에 기여하기 위해 이번 나눔 활동을 기획했다. 학생회장 김현우는 "동문들의 관심에 보답할 수 있어 뜻깊으며, 앞으로 보덕중학교 학생으로서 자긍심을 가지고 성장하겠다"고 말했다. 학교는 향후 체험 중심 교육과 지역사회 나눔을 지속적으로 확대해 동문, 학교, 지역사회가 함께 성장하는 상생 모델을 구축할 계획이다.

이우현 기

아래 기사는 위 국문 기사를 '구글 번역'으로 번역한 영문 기사의 [전문]입니다. 영문 번역에 오류가 있을 수 있음을 전제로 합니다.

Boduk Middle School Converts 2-Year 4-H Activity Revenue of 1.15 Million Won into Community Giving

◆ Donation Execution and Community Sharing

Boduk Middle School donated 90 seaweed gift sets to three districts in its school zone using revenue of 1.15 million won generated from a two-year 4-H activity involving students and faculty. The donation was distributed to 30 sets each in Tanbu-myeon, Maro-myeon, and Jangan-myeon, with delivery scheduled for households in need within each region. Principal Jeong Han-jin stated that the donation serves as "a small token of appreciation for alumni's consistent support, including scholarship grants for new and graduating students and funding for Seoul experiential learning programs."

◆ Generating Donations Through 4-H Activities

Boduk Middle School students cultivated potatoes and sweet potatoes using unused school land and raised loaches in their 4-H programs. Through this experiential education, students naturally learned the values of cooperation and mutual respect. Supervising teacher Jung Hee-beom noted, "Although it is a small gesture, we wanted to convey warmth to our local community."

◆ Building Coexistence Models with Alumni

The Boduk Middle School alumni association has continuously supported school development through scholarships for new and graduating students and sponsorship of student experiential learning programs. The school organized this sharing activity to reciprocate this dedication and contribute to the local community. Student council president Kim Hyun-woo stated, "It is meaningful to be able to reciprocate the alumni's interest and support, and I will continue to grow with pride as a Boduk Middle School student." The school plans to expand experiential education and community sharing activities to build a coexistence model where alumni, school, and community grow together.

Journalist: Lee Woo-Hyun