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국문 기사
◆ 11월부터 6주간 ESG 챌린지 운영…137명 참여
서울관광재단(대표이사 길기연)은 ESG 경영 내재화와 지속 가능한 관광문화 확산을 위해 ESG 실천 캠페인을 11월부터 12월까지 운영했다고 밝혔다. 재단 임직원과 서울관광플라자 입주 협회·단체 및 스타트업 임직원이 함께 참여했다.
재단은 11월 3일부터 12월 12일까지 6주간 참여형 ESG 챌린지를 운영했다. 환경 분야에서는 조명·멀티탭 끄기, 대중교통·자전거 출퇴근, 텀블러 사용, 잔반 줄이기, 불필요한 전자우편 정리 등 일상적인 실천 과제로 인증사진 챌린지를 진행했다. 총 137명이 참여해 170kg 이상의 이산화탄소를 감축하는 성과를 거뒀다.
◆ ESG 비전 세미나 개최…관광·MICE 산업 적용 방안 공유
사회 분야에서는 헌혈 및 기부 캠페인 참여 등 공동체 실천 활동을 상시 운영했다. 거버넌스 분야에서는 공정거래·윤리경영 퀴즈를 통해 ESG 경영에 대한 이해를 높였다.
서울관광재단은 12월 5일 서울관광플라자에서 전문가 초청 ESG 비전 세미나를 개최했다. 1부에서는 티엔에스 컨설팅 박종희 대표가 '지속 가능한 관광의 미래, ESG경영에서 답을 찾다'를 주제로 강연했다. 2부에서는 동덕여자대학교 윤영혜 교수가 'MICE로 ESG하라'를 주제로 관광 산업에서의 ESG 적용 방안을 제시했다.
◆ 시민 참여 업사이클링 행사…"실천하는 문화로 확산"
서울관광재단은 12월 10일 서울관광플라자에서 시민 참여형 ESG 행사를 운영했다. 서울관광플라자를 방문한 시민 및 외국인, 재단 임직원이 함께 업사이클링 트리 장식을 제작했다. 직접 만든 장식품으로 크리스마스 트리를 꾸미며 환경 보호와 지속가능성의 메시지를 실천했다.
길기연 서울관광재단 대표이사는 "이번 ESG 실천 행사는 재단 임직원과 서울관광플라자 입주사, 시민이 함께 참여해 ESG를 '이해하는 가치'에서 '실천하는 문화'로 확산하는 계기가 됐다"며 "앞으로도 서울관광플라자를 거점으로 지속 가능한 관광과 ESG 경영을 실현하는 다양한 프로그램을 지속적으로 추진해 나가겠다"고 밝혔다.
류홍근 기자
영문 기사
아래는 위 기사를 '구글 번역'으로 번역한 영문 기사의 전문입니다. 영문 번역에 오류가 있을 수 있음을 전제로 합니다.
Seoul Tourism Organization Reduces 170kg CO₂ Through ESG Challenge
137 Participants in 6-Week Campaign…Citizen Participation Upcycling Event Also Held
◆ 6-Week ESG Challenge From November…137 Participants
Seoul Tourism Organization (CEO Gil Ki-yeon) announced that it operated an ESG practice campaign from November to December to internalize ESG management and spread sustainable tourism culture. Foundation employees and staff from associations, organizations, and startups housed in Seoul Tourism Plaza participated together.
The foundation operated a participatory ESG challenge for six weeks from November 3 to December 12. In the environmental field, photo certification challenges were conducted with daily practice tasks including turning off lights and power strips, commuting by public transportation or bicycle, using tumblers, reducing food waste, and organizing unnecessary emails. A total of 137 people participated, achieving the result of reducing more than 170kg of carbon dioxide.
◆ ESG Vision Seminar Held…Shared Application Methods for Tourism and MICE Industry
In the social field, community practice activities such as blood donation and donation campaign participation were operated regularly. In the governance field, understanding of ESG management was enhanced through fair trade and ethical management quizzes.
Seoul Tourism Organization held an ESG vision seminar with invited experts at Seoul Tourism Plaza on December 5. In the first session, TNS Consulting CEO Park Jong-hee lectured on 'The Future of Sustainable Tourism, Finding Answers in ESG Management.' In the second session, Dongduk Women's University Professor Yoon Young-hye presented ESG application methods in the tourism industry under the theme 'Do ESG with MICE.'
◆ Citizen Participation Upcycling Event…"Spreading as a Culture of Practice"
Seoul Tourism Organization operated a citizen participation ESG event at Seoul Tourism Plaza on December 10. Citizens and foreigners visiting Seoul Tourism Plaza and foundation employees together created upcycling tree decorations. They decorated Christmas trees with handmade ornaments, practicing messages of environmental protection and sustainability.
Gil Ki-yeon, CEO of Seoul Tourism Organization, stated, "This ESG practice event became an opportunity to spread ESG from 'understanding values' to 'practicing culture' with participation from foundation employees, Seoul Tourism Plaza tenants, and citizens," adding, "We will continue to promote various programs to realize sustainable tourism and ESG management with Seoul Tourism Plaza as a base."
Reporter Ryu Hong-geun